Hírek > ADAC téli gumi teszt 2017

ADAC 2017: Jobb az olcsóbb téli gumi, mint a prémium???

Az idei 2017-es téli szezonra az ADAC és a Warentest Alapítvány a 195/65 R15-ös és a 215/65 R16-os méretkategória terén összesen 32 abroncsot vont vizsgálat alá. Az októberben közölt teszteredmények azt mutatják, hogy bizony meglepő eredmények is születtek, ugyanis két esetben is jobb lett egy abroncsgyártó középkategóriás terméke a prémiumnál, valamint a kiváló pozíció ezúttal mindkét vizsgált kategória esetében betöltetlen maradt.

195/65 R15: csak három téli gumi kapott az ADAC tesztjén jó minősítést

Az alsó-közép kategóriás személyautóknál elterjedt 195/65 R15-ös méretet egy VW Golfon tesztelték a téli idényre. A vizsgálat során T sebességindexű gumikat vetettek össze a már megszokott minősítési szempontok alapján.


A Continental WinterContact TS860 különösen nedves, valamint havas útviszonyok között teljesített kiemelkedően, hozta a papírformát, így ő áll a lista élén.

Egy hajszállal mögötte a svájci, Esa Tecar Super Grip 9-es mintázata végzett, míg az idei év rendkívüli meglepetéseként a Kleber, a korábbi évek sajnálatos mélyrepülései után, mostani, kiegyensúlyozott teljesítményével idén felkerült a dobogóra, megelőzve egy nagy lépéssel anyamárkáját, a Michelin-t.

Vagyis, ismételten dobogós, második helyet tudhat magának a Magyarországon még egyelőre ismeretlen márka, mely bár messze a legolcsóbb a mezőnyben, igen "jó", prémium eredményeket hozott jeges úton, valamint az üzemanyag-fogyasztás terén.

A Goodyear UltraGrip 9-es csak az ötödik helyre volt jó, egy futottak még, "ajánlott" minősítéssel. A dobogóról lecsúszó Dunlop Winter Response 2 sajnos idén száraz úton, a Goodyear UG9 pedig havas úton vérzett el.

Nem pozitív meglepetésként a Michelin Alpin 5-ös prémiumabroncsa idén nem csak, hogy nem tudta felvenni a versenyt az élvonallal, de sajnos mindössze a 12. helyezést tudta megcsípni magának. Ugyanakkor figyelemre méltó, hogy kopásállóságban a legjobb téli guminak bizonyult.

A Pirelli és a Bridgestone autógumigyártók idei téli gumi termékei mivel nem kerültek forgalomba a teszt idejéig, nem tudtak részt venni az összehasonlító tesztelésben így idén kimaradtak az összesített táblázatból.

215/65 R16: A Dunlop a tesztek során idén 15 közép-, és prémium kategóriás gyártó abroncsát körözte

A másik választott tesztalany, a 215/65 R16-os kategória esetében is összesen 16 téli gumi lett kiemelve, eme H sebesség indexű téligumik tudását idén egy VW Tiguanon tesztelték.


A szabadidő-autókon, valamint kisméretű SUV-kon használt 215/65 R16 gumiabroncs típus-kategóriában idén egy gyártó téligumija sem ért el kiváló eredményeket, egyedül a Dunlop Winter Sport 5-ös modellje érte el a "jó" minősítést, mivel magasan felülmúlta a többieket a nedves útszakaszokon, valamint a teszt során végig, kiegyensúlyozott teljesítményt hozott.

A listában 3. Goodyear UltraGrip havas úton sajnos a téli gumikhoz mérten a vártnál gyengébben szerepelt, így bár dobogós, de csak "ajánlott" értékelést kapott. Azonban pozitívum még az értékeléshez képest, hogy összességében a teszt során végig kimagaslóan jó üzemanyag-fogyasztást produkált és kiegyensúlyozott teljesítményt nyújtott

A mögötte hajszállal elmaradó, 4. helyet birtokló Nokian WR D4 gumija a Goodyear téli gumijával szemben hóban szerepelt a legjobban, viszont a nedves útszakaszok már kisebb nehézségeket okoztak neki.

A BF Goodrich gumi dobogós lett, míg a Michelin Alpin 5 csak az 5. helyen végzett

A Michelin a megszerzett 5. helyével itt is kikapott egy másik középkategóriás márkától, a BF Goodrich-tól. Ez utóbbi két hellyel beelőzve dobogósan, a második helyen futott be. A BF Goodrich a Kleber-rel nem csak mintázatában megegyező, de valószínűleg összetételében is közel azonos lehet.

Valószínűleg sok autós szíve hagy ki egy pillanatra azt látva, hogy az eddigi favorit, a Continental WinterContact TS 850P SUV a jeges úton nyújtott gyengébb teljesítménye miatti 7. helyével idén nagyon elmaradt a várt dobogós helyektől és csak a "ajánlott" kategóriába jutott be.

Bár kategóriájában a Pirelli is "ajánlott" státuszt kapott, ám havas és jeges úton, illetve üzemanyag-fogyasztásban nem igazán remekelt. Ennek ellenére mégis megelőzte a Hankook W452-t, amelyik kiegyensúlyozott és megbízható teljesítmény mutatott végig a teszt során, csak komfort terén maradt el a "várttól".

A Nankang Snow SV2 az idei szezon abszolút vesztese, ugyanis havas és nedves úton is katasztrofális teljesítményt nyújtott, így a beszédes és egyértelmű "nem ajánlott" minősítéssel zárta a teszteket.

A Bridgestone és a Semperit teszteredményeit sokan hiányolhatják a közölt listából, mivel prémium és közép gumi-gyártóknak számítanak, de az ADAC vizsgálatának megkezdéséig nem állt rendelkezésre az idei téli abroncsuk.


© 2004, gumidirekt.hu Kft.
Minden jog fenntartva!