Forró aszfalt, ellenálló gumik: az ADAC 2017-es nyári gumi tesztje
Az egyre forróbb és hosszabb európai nyarak megkövetelik a gumigyártóktól is fejlődést. A gumitesztek népszerűsége nem csökken, sőt évről évre autótulajdonosok milliói figyelik, hogy a német autóklub, az ADAC megmérettetésén az autógumik közül végül melyek vívnak ki dobogós helyet. A kritériumok igencsak magasak, így megfelelni sem könnyű nekik.ADAC teszt 2017: viszlát, R14, helló, R16!
A németek idén is a tőlük már megszokott szakmai alapossággal és kellemesen böngészhető részletességgel hozták le teszteredményeiket. Az első látásra kitűnik, hogy a precíz gumitesztelést lehetővé tevő, speciális tesztpályáin idén az R14-esek nem koptathatták az aszfaltot.ADAC: amikor a gyártók ígéretei megmérettetnek
2017-re is ugyanaz az öt fontos kritérium szerepelt, amelyek hosszú ideje változatlanok: a száraz és vizes úton való tapadás 40%, illetve 20%-ot foglal le az összértékelésből, de hangsúlyos a kopás is a maga 20 százalékával. Ezeket követik a kevésbé fontos, de nem elhanyagolható két további szempont, a fogyasztás és a zaj, mindkettő 10 százalékponttal.Négy befutó: ismét jó éve lesz a Goodyearnek
Idén négy befutót üdvözölhetünk, amelyek közül abszolút győztesnek mondható (mindkét méret-kategóriában) a Goodyear, EfficientGrip Performance valamint SUV-ja. Azonban idén úgy tűnik a korábbi évek favoritját, a Continentalt mellőzték, ugyanis a nagyobb méretek közötti megmérettetésen nem szerepeltették.195/65 R15 – az új sztenderd
Az ADAC idén az 195/65 R15-ös gumikat tesztelte nagyobb mértékben, ami érthető, hiszen a legtöbb régebbi középkategóriás autón (Astrától az Octaviág, kompakttól az egyterűig) ez a méret található meg.A legjobban tapadó gumi
Aki számára a legfontosabb a biztos tapadás a nedves utakon, az mindenképpen a Continental PremiumContact 5-öt válassza, legalábbis az ADAC tesztje alapján. Ha viszont elsősorban a száraz utakat preferálja, akkor a Bridgestone Turanza T001 EVO vagy a Goodyear EffecientGrip Performance jöhet szóba elsősorban.2014 a feje tetejére állt
Habár a legjobb gumimárkákra is igaz, hogy nehéz igazán komoly innovációval előrukkolniuk úgy, hogy a vetélytársaik ne hozakodjanak elő valami nagyon hasonlóval, most mégis megtörtént: három év alatt elsőkből lettek az utolsók.215/65 R16: a városi terepjárók kevés gyártóval járnak jól
Napjainkban egyre népszerűbbek a SUV-ok és crossoverek. Biztonságot adnak, kényelmesebb velük közlekedni és a nagybevásárlás sem okozhat gondot, ráadásul egy Dacia Duster vagy Kia Sportage már az átlagos pénztárcának is megfizethető autó. Érthető, hogy sokan kíváncsian várják az ADAC teszteredményeit a 215/65 R16-os abroncsok kapcsán.Melyik gumiabroncs gyártótól érdemes gumit vásárolni?
Az ADAC 2017-es tesztje alapján a kisebb méretben egyértelműen a Pirellit-t, míg a nagyobb méretben a Goodyeart érdemes választani, ám ha szűkösebb a keret, akkor a ajánlott érdemjegyet szerző bármelyik márka jó választás.Címkék: gumiteszt nyárigumi teszt adac