Boldog születésnapot Continental!
A Continental konszern a napokban ünnepelte fennállásának 140. évfordulóját. Ennél szebb ajándékot - mindkét méretben győztek - talán nem is kaphattak volna. Ráadásul a konszern többi márkája (Semperit, Barum, Uniroyal) is büszke lehet az elért eredményekre. Csak érdekességképpen: a 175/65R14 méretben győztes Continental WinterContact TS 800 egy 2005-ben(!!!), a 195/65R15 kategória győztese, a WinterContact TS 830 pedig 2008-ban bemutatott típus. Más gyártók azóta már a második-harmadik új mintázatnál tartanak, de úgy tűnik nem igazán érnek a nyomába. Talán erre mondják, hogy "jó az öreg a háznál!"175/65R14 téligumik
Kimaradt a tesztből a Bridgestone, de kíváncsiak lettünk volna a Hankook és a Barum új fejlesztéseinek eredményeire is. A befutó a szokásos képet mutatja: élen a Continental, Michelin, Dunlop, Goodyear négyes, az elmúlt években rendre ez a négy márka volt a téligumi tesztek meghatározó szereplője. Ugyanakkor magasra tették a lécet az ADAC tesztelői, sokkal több "jó" eredmény is születhetett volna, de a középmezőnyben sokan elcsúsztak egyik-másik vizsgálaton. Az ADAC értékelési módszere alapján egy gumiabroncsnak minden mérésnél meg kell ütnie egy adott szintet, nem elég néhány kiváló tulajdonság. Ha jobban megnézzük a számokat, a Goodyear UltraGrip 8 akár tesztgyőztes is lehetett volna, ha a havon nem csúszik el. Szó szerint. A táblázatban szürkével jelöltük azokat az eredményeket, amelyek a leminősítéshez vezettek.175/65R14 négyévszakos
A gyenge eredmények oka, hogy a nyúzópróba alá vetett négyévszakos gumiknak ugyanazokat a feltételeket kellett teljesíteniük, mint téli társaiknak. Nem is szaporítanánk a szót, négyévszakos gumit tényleg csak az vegyen, aki télen, kimondottan téli időjárás, havazás esetén nélkülözni tudja az autóját. Ha télen, a legnagyobb havazás idején is muszáj autóba ülni, akkor bizony tessék téligumit tenni az autóra! Nem csak a saját, hanem mások testi épségét is szem előtt tartva!195/65R15 téligumik
Az élen a szokásos négyes – Continental, Goodyear, Dunlop, Michelin – egy meglepetés vendéggel, a Semperit-tel, mely az elmúlt évek eredményeit visszanézve egyre inkább helyet követel magának az élmezőnyben, most is egyenesen a dobogó alsó fokára ugrott. A Hankook-ot innen is hiányoljuk, a Bridgestone viszont csúnyán leszerepelt a tavaly bemutatott Blizzak LM32-vel. Van viszont Barum Polaris 3, mely a Semperit-hez hasonlóan (Continental konszern) kezdi egy kategóriával feljebb verekedni magát.Ki mit vegyen?
Ha valakinek a futásteljesítmény az egyik legfontosabb szempont, akkor mindenképpen a Michelin-t vagy egy kategóriával lejjebb, a Kleber-t javasoljuk. Városi, alapvetően takarított, de latyakos, sónedves utakon még mindig a Goodyear forgásirányos mintázatai a nyerők, aki pedig síelni indulna autójával annak mindenképpen a tesztgyőztes Continental a legjobb választás. Egyik kedvencünk, a Falken havon mutatott teljesítménye miatt mindkét méretben a sor végére szorult, ettől függetlenül városi, takarított utakra jó választás az olcsóbb árfekvésű téligumik közül. Aki nem hajlandó ennyi kompromisszumot kötni, de az élmezőny árban elérhetetlen, annak ár/érték arányban a Barum Polaris 3 ideális választás.Címkék: gumiteszt téligumi teszt adac