Vonóerő havon
Havas úton átvihető vonóerő mértéke, különösen gyorsításnál, vagy meredekebb emelkedőn haladásnál meghatározó tulajdonság, melyben toronymagasan vezetett a Continental.Fékezés havon
Talán az egyik legegyszerűbben mérhető kritérium, 40km/h sebességről a teljes megállásig megtett távolság. Itt bizony a gumiabroncsé a főszerep, fékezésnél nem segít az Audi TT összkerékhajtása. Legjobban a Continental (23.9m) és a Goodyear (24.4m) teljesített. Érdekességként érdemes megemlíteni, hogy nyári abroncsokkal ugyanez kb. kétharmaddal hosszabb távolságon teljesíthető.Kezelhetőség havon
Kijelölt tesztpályán elért átlagsebességgel mérik, melyben a Continental és a Dunlop bizonyult a legjobbnak, de a Goodyear és a Pirelli is kiemelkedő vezetési élményt biztosít.Szlalom havas úton
Havas szlalompályán az autóban elhelyezett műszerre ható legnagyobb keresztirányú gyorsulással mérik. A legjobban a Dunlop teljesített ezen kritérium szerint.Aquaplaning
A vastag vízréteg különös veszélyt jelent a széles abroncsok számára, könnyebben felúsznak, mint a keskenyebb abroncsok. A téligumi szerkezeti kialakításánál fogva ez még fokozottabb veszélyt jelent, mintaárkaik ugyanis általában keskenyebbek a nyáriaknál. Többek között ezért is fontos 4mm alatt lecserélni a téli abroncsokat. A legnagyobb biztonsági tartalékkal rendelkező abroncsok: Continental (94km/h), és a Dunlop (92km/h). (az a sebesség, melynél 6mm-es vízrétegen áthajtva megszűnik a tapadás)Kezelhetőség nedves úton
A havas teszthez hasonlóan, kijelölt tesztpályán elért átlagsebességgel mérhető. Legjobb eredményt a Dunlop (80.9km/h) és a Continental (80.3km/h) érte el. Érdekességképpen a nyári abroncsokkal ugyanez 81km/h átlagsebességgel teljesíthető.Köridő nedves pályán
Egyszerű körpályán teljesített köridő, melyet a referencia nyári abronccsal 14.16mp alatt lehet teljesíteni. Legjobb eredményt a Continental (14.40), Dunlop (14.53) és a Goodyear (14.59) érte el.Fékezés nedves úton
100km/h sebességről megállásig megtett távolság, melyet a Dunlop-nak sikerült a legjobban teljesíteni, 45.3m-rel.Kezelhetőség száraz úton
Egy modern téli abroncsnak száraz úton is közvetlen kormányreakciókat és magas kanyarstabilitást kell biztosítani a hirtelen fellépő akadályok kikerüléséhez, melyet különösen kiegyensúlyozott vezetési dinamikájával a Nokian nyert, kevéssel a Dunlop előtt.Fékezés száraz úton
A téligumik lágyabb keverékük és lamellái miatt hiányzik az a merevség a mintázatból amit a nyárigumik biztosítanak. A nyárigumihoz (36.1m) a Dunlop-nak sikerült legközelebb férkőznie, majd 3 méterrel a Continental előtt.Komfort
Mint az várható volt, az ennyire alacsony oldalfalú abroncsoknak nem a komfort az erőssége, ráadásul ez egy szubjektív kategória, de azért érezhető különbségek mutatkoztak a Pirelli és a Dunlop javára.Gördülési zaj
Szabványos útfelületen, meghatározott sebességnél mért gördülési zaj, melyet a Nokian teljesített legjobban, de leghangosabb Dunlop is határértéken belül van.Gördülési ellenállás
Speciális, erre kialakított gépen mért értékét, mely azért fontos, mert nagy hatással van az üzemanyag fogyasztásra. Legjobban a Pirelli és a Goodyear teljesítette a tesztet.Dunlop SP Winter Sport 3D - példamutató
Continental Winter Contact TS 830P - jó
Pirelli Winter 240 Sottozero Serie II - jó
Goodyear Ultra Grip Preformance 2 - jó
Nokian WR G2 - kielégítő
Címkék: gumiteszt téligumi teszt